niedziela, 19 grudnia 2010

Wełna, papier, len.

 Szukając ostatnio w szafie czego innego, wynalazłam kilka sierocych kłębków przyjemnej białej wełny. Najpierw dla rozgrzewki zrobiłam na szydełku szybkiego łosia, z wzoru znalezionego kiedyś w necie. Potem pocięłam stary sweter, sficlowawszy go uprzednio, uszyłam z tego poduszeczkę i całość zamknęłam w półmetrowej przestrzennej ramie Ribba (chyba Ribba?). Tak powstała dekoracja do dziecięcego pokoju, spodobała się.

Ponieważ wełny nadal było sporo, w dwa wieczory machnęłam z niej na grubych drutach prostą poduszkę własnego pomysłu.  Idea była taka, żeby połączyć surową, rustykalna formę z miękkością i ciepłem wełny.
PS.Uwielbiam przyjazne w dotyku drewniane druty!


A tu z kolei zutylizowałyśmy trochę nut, których w naszym domu pętają się całe stosy. Pomysł oczywiście nienowy, ale takie papierowe przestrzenne gwiazdy to kolejny łatwy i szybki projekt do wykonania razem z dziećmi.
 Szablony takich i podobnych gwiazdek można znaleźć w wielu miejscach, na przykład tutaj .

A teraz dla odmiany coś z skrawków lnu, czyli serca chudozgrzebne. Wprawdzie to mój zeszłoroczny wyrób, ale pomyślałam, że może ktoś będzie zainteresowany sposobem wykonania takich drobiazgów last minute. Tak więc krótki opis wykonania zamieszczam TUTAJ.

Jak widać, święta w naszym domu zapowiadają się rustykalnie, trochę surowo, ale takie właśnie klimaty najbardziej pasują mi do ducha Bożego Narodzenia!

33 komentarze:

ivon777 pisze...

Huuuura! Jestem pierwsza (?)
ależ ja czekałam na te kolejne posty.... I właśnie na chwilę przysiadła, a tu proszę.... I jak zawsze taka niezwykła porcja wspaniałych pomysłów. Wszystko to cudne jest i nie po raz pierwszy wzdycham do Twych rękodzieł. Co za klimat! Magia zimy, świąt, rodzinnego oczekiwania we wspaniałej oprawie. Drewniane druty są znakomite, ale to,co Twoje zdolne dłonie nimi "zoperują " to jest niebywałe... U mnie w szafach też wiele osieroconych motków. pakuj się Moja Droga - czekam na Ciebie - ja Ci te sierotki do adopcji oddam (-;

Uđciskow moc serdecznych posylam , milego dnia

alizee pisze...

Proste pomysły zawsze są najlepsze. Lubię ten klimat i dobrze w takim czuję.
Święta u Ciebie są po prostu cudowne :))
Łoś podbił moje serce, a poduszka och..... sama chciałabym się do takiej przytulić i jeszcze te drewiane guziki, pomysł odgapię, bo mam sporo takich sierocych motków :))

Ściskam :))

Yrsa pisze...

Olu , nie przepadam za szarościami , ale w Twoich pracach i pomysłach szary nabiera innego znaczenia . Śnieżne kule wytworne i łatwe w wykonaniu , także niezwykle dekoracyjne .
Tegoroczna zima dostarcza nam wyjątkowych widoków , ale i dodatkowych emocji gdy np. utkniemy w samym środku efektownych zasp .
Może w Święta spojrzę przychylniejszym okiem na uroki zimy , teraz mam jej dość .
Olu życzę Ci tradycyjnie wesołych Świąt , dobrych , pięknych i szczęśliwych , a także wszystkiego co dobre w Nowym Roku 2011 , spełnienia marzeń i dużo zdrowia .
Pozdrawiam ciepło -Yrsa

sylwia15a pisze...

No nie !!! Łoś jest przepiękny.Czy możesz się podzielić wzorem ? Ja ostatnio dłubię "Twoje" gwiazdki.W zeszłym roku zrobiłam małe na stół a w tym robię nieco większe na choinkę.Ten łoś pięknie by przy gwiazdkach wyglądał.Za wzór na niego to nawet mogę osobiście Cię w stopy lub dłonie(jak wolisz) wycałować:))
Pozdrawiam serdecznie-sylwia

olla pisze...

Aj tam, Sylwio, nie całuj, no chyba że Twoje prawdziwe nazwisko brzmi Brad Pitt;) Wzór prześlę wieczorkiem, bo teraz wychodzę.

anne pisze...

i po raz kolejny żałuję, że na drutach robić nie umiem...
taki klimat świat, beże, szarości, biel (no i może kropla czerwieni) lubię najbardziej... prosto, bez patosu :)) WSPANIALE!!!!!
pozdrawiam serdecznie

niesława pisze...

Łoś jest sliczny , pięknie też go oprawiłaś, co jeszcze bardzoej podkreśla jego urode :)
A gwiazdy super. Chętnie zgapię ten pomysł i zrobie coś takiego z moimi dzieciakami :)
Pozdrawiam cieplo i wszystkiego dobrego zycze :)

sylwia15a pisze...

Nie no :) Brad Pitt to ja nie jestem,ale jak chcesz to możesz mi mówić Bond....James Bond :)))
Z góry baaaaaardzo dziękuję za wzorek.

Bobe Majse pisze...

Olu, jak tak piszesz "machnęłam" to ja wpadam w coraz większe kompleksy :):):)

Gwiazdy w tym roku zrobiłam empikowe :)
http://www.domplusdom.pl/mebel/papierowa-gwiazda
Tańszej opcji już chyba nie ma, a efekt świetny. Zrobiłam maksi ramiona (każde z formatu A4). Tylko doradzam jakiś mocny klej.

Pozdrawiam przedświątecznie.

Balbina pisze...

Uwielbiam włóczkowo-drutowe poduchy kapy w sypialni. Sama mam w planach wykonie takiej, tylko zastanawiam się ile to coś będzie ważyło po praniu i jak będę suszyła.
Łosie super i to w moich ulubionych szarościach. Pozdrawiam ciepło

Mela pisze...

Pomysł na gwiazdy z nut rewelacyjny. Dziękuję za niego, pewnie ściągnę go sobie do domu.

Piękne zdjęcia - jak zawsze.

olla pisze...

Do Bobe Majse:

Olu, z nieba mi spadłaś z tym linkiem! Od bardzo dawna szukam tego wzoru i nigdzie nie mogłam znaleźć! Bardzo dziękuję!

An z Chatki pisze...

Gwiazdki bardzo fajne, w duchu nostalgicznych świąt :)

Balbina pisze...

jeszcze raz wrodziłam, czy można ładnie poprosić o wzór na tego łosia
balbi100małpagazeta.pl

lewkonia pisze...

Chudozgrzebne, to dobre słówko na skromny a pełen uduchowienia klimat Świąt.
Prześliczne prace. Łosiowe podusie rewelacyjne :)

joanna pisze...

Tęskniłam za klimatem Twojego bloga - prostotą i dokonałością :)
Piękne kompozycje...
Z ogromną przyjemnością podziwiam Twoje prace :)
Łoś podbił moje serce :)

Ściskam gorąco :)

Romantyczna Kobieta pisze...

Uwielbiam Twój świat...
i bardzo się cieszę, że wróciłaś ;))

Piękne dekoracje. A poducha... o takiej od dawna marzę, tylko nie umiem niestety robić na drutach, może kiedyś... ?

Ściskam serdecznie i z niecierpliwością czekam na kolejne posty!

Wredula pisze...

Jakie śliczne to wszystko i ten klimat. Uwielbiam do Ciebie zaglądać, podglądać i się zachwycać. Przeważnie po cichutku i bez echa ale teraz bardzo się cieszę, że wróciłaś. Pozdrawiam

folkmyself pisze...

Bardzo podobają mi się gwiazdki, surowe a przy tym takie dekoracyjne!

Asia pisze...

Cudowny klimat....Pomysł na łosia pierwsza klasa! Fantastyczna dekoracja. Poduszka i gwiazdki również baaaardzo mi się podobają.
Też lubię robić na drewnianych drutach, są przyjemne w dotyku.
pozdrawiam

anka480 pisze...

Jak ja Ci zazdroszcze pomysłów......Gwiazdki juz dawno sciągnęłam, czy moge poprosić o łosia?
Pozdrawiam
mój adres zula7@wp.pl

Ja nowa - milnova pisze...

Ale się cieszę, że tu do Ciebie trafiłam w trakcie wędrówek po blogowym świecie. Bardzo, bardzo mi się podoba Twój styl - nieprzesadzony i prosty. Zapisuję do ulubionych :) Pozdrawiam serdecznie

Izka pisze...

Twoje tworki są rewelacyjne! a łosiek podbił moje serce. Czy mogłabym uśmiechnąć sie o schemacik?
izabela-krojniak@wp.pl

aagaa pisze...

Łosie są swietne!!
Piękne dekoracje!!
Pozdrawiam

ALEXA pisze...

Ollu, życzę Ci dużo spokoju, radości i ciepła duchowego w te najpiękniejsze dni roku.
WESOŁYCH ŚWIĄT !!! :)

Karin pisze...

Thanks for your lovely comment on my blog. I see that you have been busy folding stars too :o)
All the best wishes for you!

ivon777 pisze...

Olu - Niechaj każda chwila Świąt Bożego Narodzenia żyje własnym pięknem,
Życzę Wam , by Noc Sylwestrowa była niezapomniana, a kolejne dni
Nowego Roku przyniosły radość i szczęście, by mijały w zdrowiu i
dostatku . Niechaj zegary Nowego Roku zwolnią i podarują Wam więcej
spokoju oraz czasu na spełnianie marzeń i realizację planów.
Wszystkiego - co najlepsze !
Życzę WAM Najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia.
serdecznie pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Dzień dobry, czy można poprosić o wzór takiego reniferka?

olla pisze...

Jasne, proszę napisz do mnie (adres jest w profilu), żebym wiedziała gdzie posłać:)

etrala pisze...

Aaa, no i zrobiłam sobie takie serducho jak Twoje :))
poduszka cudowna połączenie jasnej wełny z drewnem genialne !

etrala pisze...

Olu mam okazję przyznać jakies nagrody i chciałam wyróżnić Twój blog, w końcu to dzieki Tobie nauczyłam się szydełkowac :))
szczegóły u mnie. pozdrawiam.ewka

Anonimowy pisze...

Bardzo ładnie proszę o wzór na wełnianego łosia:)
mi_minko717@onet.pl

bajowka pisze...

Cudowne te dekoracje, zwłaszcza te nutowe gwiazdki:)