niedziela, 3 stycznia 2010

Poświątecznie, ptaszeki i kąki



Witajcie w Nowym Roku!
Mam nadzieję, że wszyscy miło spędzili święta i dobrze rozpoczęli Nowy Rok.
Długo mnie nie było, zanurzyłam się w czas świąteczny, który piękny był wyjątkowo. Czas poza czasem, bezmedialny, skupiony  i radosny - cichą radością, z której nie chciało się wychodzić...
Nie pokazywałam choinki, ozdób na niej robionych przez nas własnoręcznie. Dlatego dzisiaj garść okołoświątecznych migawek w skrócie.

Poniżej projekt tuż przedświąteczny, czyli ptaszeki, lniane i kratkowane.
Ptaszeki bardzo spodobały się najmłodszemu, który patrzał na nie jak urzeczony: O, ptaszeki!



 Inspirację ornitologiczną znalazłam kiedyś tutaj.

A to z kolei już noworoczne wyroby według własnego pomysłu, naprędce zmajstrowane z resztek lnu i kratki:


 Zawsze mnie zastanawia czy ten rogaty zwierz to jeleń, łoś czy renifer. Tymczasem rozwiązanie okazało się banalnie proste: według najmłodszego to jest przecież kąk:)

Wszystkim życzę:
Do Siego Roku!

33 komentarze:

An-na pisze...

O, jesteś, przyjmij więc najlepsze życzenia na kolejny rok, Ollu!

Wielu nowych inspiracji, szczęścia i pomyślności. Niech się dobrze dzieje!

llooka pisze...

Na "ptaszeki" też patrzę zauroczona! I na serduszka zgrzebnie lniane. Pięknie przemyciłaś te czerwone akcenty u siebie.
Olu życzę Ci abyś taką atmosferę jak w okresie świątecznym miała przez cały rok!

Loreta pisze...

Your birds are wonderful! Happy New Year!

paula_71 pisze...

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku,życzę aby był wyjątkowy.
Ptaszki które u was zamieszkały wyglądają ślicznie,podobnie jak kąki(?) też są śliczniuchne.

Pozdrawiam cieplutko.

Bobe Majse pisze...

Serdeczne życzenia noworoczne! Niech ptaszeki i kąki wniosą weń to, co najlepsze, a Ty im dzielnie dopomagaj :) Ola

alizee pisze...

Ptaszeki i kąk rozbroiły mnie, są urocze. A w ogóle jak zwykle u Ciebie gustownie i ślicznie.
Życzę Ci Ollu, wspaniałego Roku 2010, pełnego radości, spokoju, szczęścia, spełnionych marzeń i przecudnych inspiracji i dekoracji :)
Pozdrawiam serdecznie

agatab pisze...

Ptaszeki i kąki piękne, po prostu piękne...
Noworoczne serdeczności!

Imoen pisze...

Wszyscy chwalą ptaszki, mi również się podobają. Jednak znacznie większą mam słabość do takich akcentów jak te rękawiczki i czapeczka. Są urocze.

Pozdrawiam serdecznie.

aagaa pisze...

Wianek z czapeczką i rękawiczkami przecudny!I taki oryginalny!
A ptaszeki urocze.Pięknie wyglądają na białych gałązkach!

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku Ci życzę!
Buziaki

Anonimowy pisze...

jak zwykle slicznie, wszystkiego najlepszego :) artdeco

Małgośka pisze...

Im dłużej się przyglądam tym ptaszekom,tym bardziej mam ochotę na podobne:-)Powiedz mi Olu czy one od jakiegoś szablonu,wykroju i czy ewentualnie byłabyś skłonna go udostępnić???
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)P.

olla pisze...

Małgosiu, tuż pod ptaszekami podaję link do miejsca,z którego pochodzi pomysł (Purl Bee). Jest tam podany szablon tułowia i skrzydełka, a także szablon "nadzienia", które zrobione jest z włókniny ocieplającej. Trzymałam się ściśle instrukcji. Polecam, bo ptaszki wg tej instrukcji wychodzą idealnie wyważone - nie przechylają się ani do przodu ani do tyłu, co czasem się zdarza z ptasimi motywami.

Asia pisze...

Śliczne Twoje wytwory; ptaszęta lepsze od oryginłu, z którego pomysł zaczerpnęłas-naprawdę!
W nowym roku życzę spełnienia marzeń, radości i czasu na realizację pomysłów!!!
Pozdrawiam Cię serdecznie

iwjardim pisze...

Ptaszeki cudowne nie dziwię się że młodszemu się spodobały .
Ollu życzę na nowy rok dużo radości ,inspiracji i zdrowia .
Pozdrawiam

etrala pisze...

Cudne ta ptaszki ! Rewelacyjna ozdoba na białe gałązki, a ten wianek miodzio !!
Wszystkiego najlepszego w 2010 roku, wiele inspiracji i pomysłów, które będę umiała wykorzystać :D
Zdrówka Olu

gagipa pisze...

Najbardziej wpodobały mi sie ptaszki, choć wszystkie twoje prace są cudne. Kiedy znajdujesz czas na ich wykonanie?
www.bizugagipy.blox.pl

Bea pisze...

Slicznosci! Jak zwykle same cudenka tutaj :)

Pozdrawiam serdecznie zyczac Ci wspanialego, radosnego Nowego Roku :)

le ciel flamand pisze...

I wish you and your family a happy new year! You've made wonderful decorations again!
Greetings, Annelies

blog niedzielny pisze...

ptaszki sa urocze ,wiosenne tylko do wiosny jeszcze troszke czasu :( :)

Rita pisze...

Hi Olla,
thank you for your much appreciated visit. Your blog is always a beautiful place to visit and your festive decorations are simply stunning. I wish you a year of great accomplishments, success, and, last but not least, happy blogging.
hugs
rita

ALEXA pisze...

Ollu, powitałaś nas w Nowym Roku postem, z przemiłymi określeniami :))
Ptaszeki i kąki są urocze :)
Pozdrawiam i życzę świątecznej atmosfery przez cały rok :)

Mili pisze...

Ollu Twoje dekoracje sa bardzo ładne. Ptaszkami mocno się zachwycam , czpusia i łapki bardzo takie świąteczne a wianuszek tez chcę taki

Pozdrawiam cię ciepło i życze wszystkiego dobrego w Nowym Roku

joanna pisze...

Dziękuję za Twoje życzenia :))

Tobie i Twoim bliskim życzę spełnienia najskrytszych marzeń i wszystkich planów, dużo miłości i radości.

Ściskam czule :)

PS. Twoje dekoracje jak zawsze wyjatkowo oryginalne :))

Małgośka pisze...

Dziękuję Olu:-)przegapiłam tego linka,instrukcja jest świetna,bardzo konkretna i dokładna,już dodałam do ulubionych:-)
Pozdrawiam serdecznie.

Babcia Vilemoo pisze...

jestem zauroczona Twoimi pracami:)Cuda tworzysz!
pozdrawiam vilemoo:)

li. pisze...

Ollu, nie wiedziałaś ,że kąk to kąk? :-)))Nazewnictwo dziecięce jest tak rozbrajające, że niejednokrotnie trafia i do "naszego" jezyka, co ponoc nie jest wychowawczym zabiegiem.No ale jak tu sie nie oprzeć...Ozdoby Twoje zdradzają spokój, o którym piszesz, zdradzają skupienie,piękny czas.Kunszt i niesamowitą pracę.Goraco pozdrawiam w Nowym Roku i życzę tego co najlepsze w każdy dzień 2010 roku.

Michelle pisze...

Piekne ozdoby! Wszystkiego dobrego w nowym roku!

ushii pisze...

Ptaszeki super, kocham ten motyw :) Kąki też niczego sobie :)

Spóźnione, ale gorące życzenia pomyślności w nowym roku!

ivon777 pisze...

DROGA OLU - ależ pięknie było u Ciebie w święta ... zresztą jak zawsze... Ogromnie podobają mi się Twoje rękodzieła, misterność ich wykonania, dobór faktury materiałów , kolorów , zaprojektowanej formy - to wspaniałe ozdoby. Na koniec tego postu pisnęłam z zachwytu nad czapeczką i rękawiczkami. Opatentować wzór doradzam! Cudne , cudne ! Atmosfera bajeczna ! Ptaszeki wywołały szeroki usmiech na mej twarzy, myślę sobie to właśnie ta niezwykła magia świąt. Piękną oprawę nadałaś tym chwilom. Moc inspiracji na kolejne świętu dla tak wielu z nas. A jeszcze wciąż o śnieżynkach rozmyślam . Patrzę w lustro- czy ktos taki jak ja potrafi zrobić śnieżynkę ? Lustro zachodzi mgłą, bo nie widzi nikogo odpowiedniego... Ja tam tylko fantazjować potrafię, wzdychać ...


Moje kłopoty oftalmologiczne (: trwały jeszcze niestety dni kolejnych kilka, po nich nastała okropna wysypka o nieznanej etiologii ... Historię choroby zamykam na nadwadze poświątecznej. Gdy tylko przejrzałam na oczy musiałam wrócić do pracy. Dziś mam dopiero wolny dzień i nadrabiam zaległości.
Biegłam do Ciebie w cyberprzestrzeni z wielką ciekawością ... Moc uścisków załączam i serdeczne pozdrowienia .

Lawenda pisze...

No i co tam w nowym roku? Pozdrawiam, trzymajcie się cieplutko.

mysek pisze...

ale urocze ptaszki ! mogą tak wisieć cały rok i cieszyć oko

anytsujx pisze...

Śliczna dekoracja z ptaszkami :)

Viginthi pisze...

Olu jestem zauroczona Twoimi pracami.Podoba mi się w jaki sposób urządzasz dom. W oko wpadły mi firanki prosze zdradź gdzie można takie nabyć. Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na więcej :)