niedziela, 29 listopada 2009

Kalendarz adwentowy


Kiedy w ubiegłym roku zobaczyłam u Lorety kalendarz adwentowy, który zrobiła, po prostu musiałam mieć podobny. Loreta jest litewską artystką-fotografikiem, jej portrety nie mają sobie równych, a oprócz tego jest wspaniałą hafciarką. 
Główny panel kalendarza stanowi wzór C.Mendousse Le Noёl des Lutins, natomiast reszta jest autorstwa Lorety, która uprzejmie pozwoliła mi skopiować swoje dzieło. Praca nad kalendarzem trwała od Wielkanocy, ale była niezłą zabawą.
W kieszonkach na każdy dzień przewidziane są niespodzianki dla wszystkich domowników.
Oprócz tradycyjnych drobnych słodkości przygotowałam karteczki z ciekawą maksymą lub aforyzmem. Najmłodszych oczywiście dużo bardziej od aforyzmów interesuje Mieszanka Krakowska:)
 Mam nadzieję, że kalendarz będzie służył przez więcej niż jeden sezon, dlatego wyhaftowałam sygnaturkę z datą produkcji, a całość można łatwo zdjąć ze styropianowej płyty i zrolować lub nawet wyprać w pralce.
Kalendarz startuje od 1.grudnia, ale już dzisiaj ma swoją odsłonę i kusi, zwłaszcza niektórych;)

As some of you may have noticed, my Advent calendar has been inspired by famous last year's Loreta's calendar. I liked it so much that I couldn't resist copying it almost literally. Loreta has kindly given me the permission to show my work. 
Thank you Loreta:)

45 komentarzy:

llooka pisze...

Dzieła Lorety śledzę i ja! Olu, ale Twoje dzieło jest POWALAJĄCE! Aż śmię przypuszczać, że Twoja nieobecność na blogu od Wielkanocy podyktowany był tworzeniem tego kalendarza;) Ależ bym moją łapkę zanurzyła w jednej z kieszonek...

paula_71 pisze...

Jesteś niesamowita!
Nie mogę wyjść z podziwu nad Twoją pracą.

Kalendarz będzie służył wam latami i kolejne pokolenia będą się nim zachwycać.Jest czym...

barbaratoja pisze...

Kalendarz przepiękny;-)
Od Ciebie trafiłam do Lorety, śliczne zdjęcia. Piękne prace krzyżykowe.

li. pisze...

Zapowiadałaś kalendarz, a tu dzieło haftu.Po raz pierwszy widzę taki kalendarz.Panel jest niesamowicie wypracowaną kompozycją.Skromną barwą, ale bogaty treścią.Kieszonki kuszą wystającymi karteczkami. Wielką pracę wykonałaś.Podziwiam zapał i cierpliwość.

sylwia pisze...

Cudo, nic dodac nic ująć !!!!
Jestem pod wielkim wrazeniem Twojego talentu.

Lena pisze...

Przepiekny!
Szczerze podziwiam ogrom wykonanej przez Ciebie pracy.

Kite Designer pisze...

_Na_pewno_ bedzie sluzyl wiecej, niz przez jeden sezon :-))) B

Bobe Majse pisze...

Bardzo smakowity na zewnątrz (co widać gołym okiem) i wewnątrz - jak wynika z opisu :) Podziwiam misterną pracę i znakomite efekty.

Serdecznie,
Ola - Bobe Majse

13ka pisze...

Zaniemówiłam dosłownie!!!

Napisz chociaż że ten haft jest maszynowy please, nie będzie mi tak wstyd że ja najnormalniej haftować nie umiem ;((( pozdrawiam

bellavien pisze...

Olla!

Waaauw, so beautiful, i want it ;)

Greetings from Sweden!

Dag-eSz pisze...

Jesteś niesamowita Olu!!!
Ten kalendarz jest po prostu cudny!!! Wogóle Twoje wszystkie hafty powalają mnie na kolana, a taki kalendarz mi się marzy :)
Pozdrawiam cieplutko :)

Dajda pisze...

Piękny! Piękny!

kasia_g pisze...

piękny!robi wrażenie. piękny haft. czy zdradisz pochodzenie wzoru haftu?

kasia_g pisze...

wiem, przeczytalam dokladnie tresc postu:)

ushii pisze...

Lorettę podziwiam i ja.. a u Ciebie równie pięknie!
A ja swojego kalendarza nie skończyłam, buuu...
A w ogóle to do siebie zapraszam, mam niespodziankę!

Magoda pisze...

No ja mam szczękę na kolanach!
Niesamowita jesteś!
Cieplutko pozdrawiam!

Mili pisze...

Brak mi słów...
Powiem krótko- jest piękny !!!!

pozdrawiam

joanna pisze...

Oooooojjakicudnyyyyy ;))
Aż mowę mi odebralo ;))

A ile tam się dzieje - te figurki-miniaturki są calkiem różne! Gwiazdeczki, bombeczki, serduszka... Niebywałe:))))

Ściskam i pozdrawiam :))

aagaa pisze...

Cudo po prostu! Jestes wielka!

Pozdrawiam,buziaki

agatab pisze...

Piękny, gratuluję efektu.
Pozdrawiam ciepło.

szewczykana pisze...

nie napiszę nic... mowę mi odebrało :) wow...

ALEXA pisze...

Ileż tu misternej pracy widzę!
No, kochana, niski ukłon w Twoją stronę za tak pracochłonny wyczyn.
Piękny i misternie wykonany.
Podziwiam i serdecznie pozdrawiam :)

Autumn pisze...

WoW, przesliczy, oszałamiający!!!

ivon777 pisze...

I znów zabrakło mi słów. Uśmiechnęłam się na widok tego kalendarza. I jednoczesnie zroiłam wielkie oczy z podziwu nad kunsztem wykonania ... Misterne w każdym milimetrze. W powiększeniu zdjęcia moje oczy skanowały te cudne hafty ... Wielkie wielkie brawa! To musi być wspaniałe uczucie od tylu dni tworzyć , by wreszcie powiedzieć SKOŃCZYŁAM , a tego szczególnego dnia powiesić. Sprawiłaś swoim bliskim wielką radość i mimo , że być może podglądali dzieło na etapie tworzenia- to i tak na koniec było ono niespodzianką . Jestem wiernym fanem twoich haftów . Kalendarz jest cudowny, wspaniały!
Bardzo cieplutko Cie pozdrawiam i życzę miłego dnia

Jo-hanah z Wrzosowej Polany pisze...

Oleńko! Ależ cudeńka z pod Twoich rąk wychodzą. Aż chciałoby się za igłę chwycić!
Ściskam Cie serdecznie i dziękuję za możliwość nacieszenia oczu Twoimi pracami :D

Agnieszka pisze...

piękny!

________
www.klimatycznywroclaw.blox.pl

Kamila pisze...

Ciekawie tu u Ciebie

KALENDARZ-MARZENIE

Elle pisze...

Nadal nie mogę wyjść z podziwu nad Twoimi zdolnościami do haftowania :)
Oglądam z rozdziawioną paszczą ;)
Pozdrawiam

Maja71 pisze...

Wspaniały kalendarz! Bardzo mi się podoba.Pozdrawiam serdecznie,Maja

olla pisze...

Dziękuję za odwiedziny i komentarze:)
Kalendarz jest robiony ręcznie,nie maszynowo. Nie wymaga to absolutnie żadnych zdolności:)

Ita pisze...

Olla ...nie wymaga żadnych zdolności...no co Ty???????!!!!!!!
Kurcze, mało trupem nie padłam jak tylko zobaczyłam to misternie wyhaftowane cudo . Ty mnie na przyszłość nie denerwuj takimi hasłami,proszę!
Pozdrawiam ciepło

amma pisze...

Przesliczny jest ten kalendarz! Ja mojego nawet nie powinnam pokazywac. Z takim cudem nie wypada nawet konkurowac :)Podziwiam naprawde Twoja prace i cierpliwosc!!
Pozdrawiam
marcia

Beata Lipov pisze...

Olu,nie mam słów. Stworzyłaś co wyjątkowego. Gratuluję z całego serca.

blog niedzielny pisze...

pieknie go wyhaftowalas ,strannie zrobione i z precyzja

Lili pisze...

o rany, jestem pod ogromnym wrażeniem kunsztu i wytrwałości oraz efektu końcowego. Podziwiam...

qlkowa pisze...

Boski! Ile czasu robiłaś? A kieszonki są przymocowane na rzepy, czy przyszyte na trwało?

olla pisze...

Tak sumarycznie nie wiem ile czasu robiłam. Od Wielkanocy po jednym motywie z doskoku. Robi się szybko, bo to łatwe motywy. Kieszonki są na rzepy.Mam astmę związaną z kurzem i stąd wszystko u mnie musi się nadawać do prania w pralce. Loreta w swoim kalendarzu powiesiła kieszonki na guziczkach, ja wybrałam rzepy, bo dzięki nim kieszonki są stabilniejsze gdy niecierpliwe rączki sięgają do środka:)

Ewa pisze...

Oj kusi kusi ... Mnie na przykład kusi bardzo. Jest po prostu cudowna i powalająca! Jak wszystkie Twoje hafty!!!
Pozdrowionka
Ewa

An z Chatki pisze...

Ogromne dzieło i jakże cudowne!!! ile pracy w to włożyłaś, genialne!!

Madzia pisze...

O rany!
Jest to DZIEŁO nad dzieła! Wolę nawet nie myśleć ile pracy i cierpliwości Cię to kosztowało:)
Podziwiam bez końca...
Serdecznie pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Piekne, marze o takim kalendarzu...
Pozdrawiam serdecznie.
Agata

Drycha pisze...

jestem pod wrażeniem!!

coco.nut pisze...

niesamowicie piękny!!! podziwiam szczerze!!!

anamarko pisze...

Ale CUDO! przysięgam...

Madzia pisze...

Przepiekny kalendarz.. Chyle czola!