wtorek, 17 marca 2009

Biało, zielono i celtycko - part deux;)


Dziś dzień św.Patryka, narodowe święto Irlandii, hucznie obchodzone przez Irlandczyków na całym świecie. Święto to kojarzy się nieodłącznie z kolorem zielonym oraz z koniczynką, tradycyjnym symbolem irlandzkim.
Legenda głosi, że św.Patryk, który w V wieku schrystianizował zieloną wyspę, właśnie za pomocą koniczynki tłumaczył celtyckim druidom ideę Trójcy świętej.
Jako zaprzysięgła mediewalistka-hobbystka żywię niemal nabożną cześć dla tej epoki i jej bohaterów. Na tę okoliczność powstała więc zakładka z celtyckim motywem koniczynki, przed chwilą dosłownie ukończona.
Irlandczykom składam tą drogą najlepsze życzenia:)

20 komentarzy:

AGUTEK pisze...

Rewelacja! :) Zdolniacha z Ciebie, gratuluję kunsztu w łapkach :D

Całuski z wiosennego Poznania :)

joanna pisze...

Bardzo oryginalne wzory...
I piękna robota :))
Podziwiam precyzję wykonania i Twoją cierpliwość :)

Gorąco pozdrawiam

Ita pisze...

Przepiękna misterna robota !
Oryginalny pomysł na zakładkę ,złote rączki posiadasz dziewczyno !!!

llooka pisze...

W temacie, który poruszasz jestem bardziej zielona niż koniczynka. Ale jest plus - zmobilizowałaś mnie do pogrzebania za informacjami w necie. Doceniam pracę włożoną w wyszywanie, bo efekt cudowny, a przy tym cała aranżacja na tle staropiśmiennych ksiąg robi wrażenie. Pozdrawiam serdecznie!

ivon777 pisze...

Dosłownie tak - misterne i pełna precyzji dzieło. Całość - jak zawsze u Ciebie- starannie przemyslan i - jak zawsze tyle serca w to włożyłaś.
Twoje posty maja taki - edukacyjno- inspirujący charakter. Często działa to w dwóch kierunkach ... tworzenie podobnych dzieł i dalsze poszukiwanie informacji na dany temat. Czasem tylko"dalsze' bowiem niejednokrotnie - w postach znajduje sie taka najlepsza esencja informacji. Wielkie brawa za wysoki poziom przekazywanych nam informacji i niepowtarzalny klimat bloga.

olla pisze...

Dziewczyny, wiem, że Średniowiecze nie cieszy się generalnie dobrą opinią, niesłusznie uważane za er ciemnoty i zacofania. Bardzo mylna i krzywdząca to opinia! Średniowiecze to czas, w którym jak w tyglu aż gotowało się od ciekawych - i często sprzecznych - prądów filozoficznych i religijnych, ścierały się i mieszały jakże odrębne kultury, języki. To czas wędrówek ludów na wielką skalę. Powstała wtedy wspaniała sztuka! Bo czyż jest coś piękniejszego nad gotyckie katedry?

magoda pisze...

Zgadzam się z Tobą - średniowiecze to nasza baza kulturowa.
Zakładka niespotykanej urody! Oryginalna i piękna. Gratuluję spójności zainteresowań i talentu, które owocują takimi dziełami!
Gorące uściski!

Jo-hanah z Wrzosowej Polany pisze...

Piękna zakładka! Miło oko pocieszyć taką śliczną zielenią.
Pozdrawiam serdecznie

Iwona pisze...

Jeśli to były wieki średnie, to obecnie mamy chyba małe..zewsząd atak głupoty, zła, wulgarności i najbardziej płytkiego z płytkich materializmu. Przepraszam za ten solenny i w wymowie pesymistyczy ton..Zakładka rzeczywiście piękna, mówiąc szczerze zachorowałam na taką, ale niestety umiem wyszyć tylko swoje inicjały..Pozdrawiam

Elisse pisze...

Olla - prześliczna zakładeczka, a ja tu kurcze nie wyrabiam z pisaniem komentarzy, bo pracy miałam dużo i o mały włos nie przegapiłabym tych ślicznych baranków! Też mam taką formę i piekę na Wielkoanoc, ale strasznie, ale to strasznie podoba mi się u Ciebie cytrynowa patera z 14.XII i już dawno miałam się Ciebie spytać, czy mogłabym też taką zrobić i żywcem zerżnąć?
pozdrawiam gorąco

olla pisze...

Elisse - oczywiście, wykorzystaj cytryny bez pytania. Jeśli trzymać tę kompozycję w przewiewnym miejscu, to w miarę długo będzie się trzymać i nie spleśnieje przez jakiś czas.

Iwono - myślę, że w każdej epoce dzieje się wiele dobra i wiele zła. Być może obecnie zło, jako bardziej "medialne" wydaje się wszechobecne? Dobro najczęściej dzieje się w ukryciu. Może też, w odróżnieniu do poprzednich epok, obserwujemy teraz coś w rodzaju kultu amoralności, braku wszelkich zasad. Widzimy też relatywizację dobra i zła. Myślę,że w dużej mierze możemy się przed tym bronić przez posiadanie stabilnego systemu wartości i konsekwentne trzymanie się go. To nam pozwala stawić czoła tym zjawiskom, o których piszesz. ZInnego pomysłu nie mam:)

Zakładka jest, wbrew pozorom, bardzo prosta do zrobienia, monogramy są na pewno trudniejsze:))

li. pisze...

Piękna robota. Troszkę mi tęskno za wyszywaniem, ale mam nadzieję,że i na to znajdę kiedyś czas.
Pozdrawiam:-)

Elisse pisze...

Dzięki- jesteś wielka...na ta piękną, cytrynową paterkę zawzięłam ssię już jakiś czas temu

leloop pisze...

piekna robota :)
co do sredniowiecza podpisuje sie obiema rekami tyle, ze moje preferencje siegaja dalej, romanskie katedry to jest to :)
pozdrawiam z celtyckiej Bretanii

olla pisze...

Oczywiście, że romańskie katedry to jet to :)))
Ach, celtycka Bretania ...rozmarzyłam się...

qlkowa pisze...

Cudowna!!!

An z Chatki pisze...

Dla mnie bomba !!

An-na pisze...

Ollu, nominowałam Cię do Kreativ Blogger Award :) Szczegóły u mnie :)

aneta woy pisze...

Prześwietna ta zakładka :D !!

olla pisze...

Aniu, dziękuję bardzo serdecznie:)
Ponieważ jestem już laureatką tego wyróżnienia ( chyba nawet kilkukrotną;) to już nie będę przyznawać dalszych nominacji:)