czwartek, 12 marca 2009

Biało, zielono i celtycko


Wielkanoc w tym roku planuję w bieli i naturalnych, ziołowych zielonościach. Z tą myślą w ubiegły deszczowy weekend wyhaftowałam ornament celtycki w kolorze takiej właśnie szałwiowej, rozmarynowej zieleni.


Wczoraj z kolei zaopatrzyłam się w naręcze gipsówki. Gipsówka! Jaki to wdzięczny materiał na dekoracje wiosenne, lekkie, i delikatne. Uplotłam z tego ziela wianek, który zawisł w oknie jadalni. Zrobiło się świeżo i wiosennie.
Postaram się o kolejną partię gipsówki, tym razem na proste bukiety w szklanych i białych wazonach.

Zielonych i celtyckich motywów będzie wkrótce więcej:)

32 komentarze:

szewczykana pisze...

o prosze.... zdolna z Ciebie bestia :)

paniB pisze...

Jak dla mnie zieleń, to głównie w roślinach, ale chyba zmienię zdanie... Urocze!
Pozdrawiam!

Jo-hanah z Wrzosowej Polany pisze...

Efekt kapitalny!
Bardzo podobają mi się takie ornamenty. A ukraińskie widziałaś? Tylko tam kolorki inne.
A gipsówkę muszę sobie zaprowadzić w ogrodzie :D

magoda pisze...

Ollu! Wianek, wiankiem - wszyscy widzą, że piękny ale ten haft! A te aranżacje! A zdjęcia! Gratuluję masz moja droga talent i w paluszkach i w oczkach!
Pozdrawiam mocno!

Yrsa pisze...

Wspaniały pomysł , ładny odcień zieleni i biel , prostota i lekkość , wszystko pięknie skomponowane , a do tego bukiet z wiosennymi z dzwonkami . Jest pięknie - pozdrawiam Yrsa

Iwjardim pisze...

Piękny haft , a w wianku na oknie wygląda rewelacyjnie , inaczej niż zwykle i gipsówkowy wianek wręcz wydobywa z niego piękno .

anne pisze...

piękne zdjęcia pięknych aranżacji :)) moja ulubiona fotka to ostatnia - niby "zwyczajna" poduszeczka a jakże niezwykle wyeksponowana :)))
pokazujesz, że "nie samą bielą człowiek żyje" i bardzo mi się to podoba :)) ta ciemnooliwkowa zieleń naprawdę przykuwa uwagę :))
a gipsówka na pewno zrobi furorę na naszych blogach :)))
pozdrawiam serdecznie :))))

Rybiooka pisze...

Jestem w szoku !! prostota i elegancja...
zieleń której brak....

nie podejrzewałam że gipsówka tak uroczo się prezentuje.. w oknie :)

ech... pięknie..

Asia pisze...

śliczności....uwielbiam gipsówkę!Można z niej cudeńka tworzyć. Bardzo ładna poduszeczka i aranżacje...Pomysłowa z Ciebie kobitka!!!!

Madzia pisze...

Piękna poduszeczka...gipsówka jest jak dla mnie świeżą, delikatną ozdobą:) Także nabyłam kilka dni temu, ale moja stoi w wazonie:) Twój "gipsowy" wianuszek wprost uroczy!

An-na pisze...

Szałwiowy kolor do mnie przemówił i ta geometria... Lubię harmonię!

aagaa pisze...

Ollu,już teraz wiem z czego wianuszek sobie uplotę.Cudny zrobiłaś.Piękne wzory na poduszeczkach.Och....Muszę popatrzeć jeszcze...

Iwona pisze...

Zapowiadają się piękne święta. Piękna roslinka - dzieło natury, sliczna poduszeczka - dzieło rąk niezwykle utalentowanej artystki dnia codziennego.

qlkowa pisze...

Prześliczne!!!
Ollu, masz świetny gust i do tego takie zdolne ręce! Będziesz mieć piękne święta.

Ita pisze...

Cudne wzory ,jeżeli haft krzyżykowy ,to właśnie w takim wydaniu podoba mi się najbardziej !
Zdolne masz łapki !
W zestawieniu z gipsówką prezentuje się rewelacyjnie ,lekko i świeżo!

Elisse pisze...

Ślicznie,lekko,zwiewnie i tak wiosennie...Jak dla mnie zielone święta w sam raz!

Ania. pisze...

Czesc.Nie bede powtarzac ,ze wianek swietny,zdiecia bomba a o hafcie to juz nie wspomne hahaha. Przypomnialas mi kurcze,ze to juz swieta ida a ja nic,podkreslam nic nie mam(no moze oprocz jajek w lodowce:-/).Zawsze na ostatnio chwile.Eh...U ciebie slicznie sie robi z tymi ozdobami.Aaa bardzo podobaja mi sie twoje shabby dzwoneczki:-)Strasznie wiosne przypominaja:-)Pozdrawiam i slonecznego weekendu zycze:-)Ania

llooka pisze...

Ollu, piękny wianek. Nic tylko ubrać go na głowę i w bosych stopach brodzić po rosie. Ale na to chyba przyjdzie nam jeszcze poczekać... Poduszeczka w pięknym kolorze(szmaragdowym?:) i wzorze. Pozdrawiam serdecznie!

amma pisze...

Ollu piekny haft! Naprawde. Trzeby przyznac ze zdolna jestes niesamowicie! Gipsowke to ja chyba mialam ostatni raz w rece podczas swojej I Komunii Sw. :) Moze czas to w koncu zmienic?! Wianek w oknie prezentuje sie wysmienicie i zaprasza wiosne do srodka!
Pozdrawiam serdecznie!
marta

olla pisze...

Dziękuję za odwiedziny:) Trochę mi zdjęcia w oknie nie wyszły, bo bardzo trudno fotografuje się pod światło, tak umieszczone obiekty zawsze tracą na urodzie:))

Agne pisze...

Bardzo piękny ornament i zdjęcie :) Ale jaka jest tutaj ksiązka? Graduale?

olla pisze...

Agne, trafiłaś:) Pozdrawiam miłośniczkę chorału gregoriańskiego:)

Dinolka pisze...

Śliczne kolory, piękne zdjęcia i masa talentu... Ślicznie i wiosennie :D

le ciel flamand pisze...

Thank you for leaving a message on my blog. I've linked you, I hope you don't mind? Greetings, Annelies

olla pisze...

Annelies, I'm truly honoured. I let myself link to your lovely blog:)

AGUTEK pisze...

RE=WE=LA=CJA! Gratuluję zdolności manualnych, ja nie mogę się przekonać ani do haftu, ani do szydełka ;)

Holly pisze...

Hello Olla,

Your wreath is very delicate and pretty. I especially like the little stitched ornament.

Could you please tell me where you found the patterns for your cross stitch ornament? I remember seeing the charts online, but I can't find them.

Thank you so much,
Holly

Holly pisze...

I found the charts! They are here...

http://papolette.canalblog.com

Happy Easter,
Holly

olla pisze...

Hello Holly,
I'm sorry I haven't answer immediately but I was offline for a couple of days:) I'm happy you've found the charts.
Happy stitching and best regards:)

Holly pisze...

Hi Olla,

Thank you for your reply. I hope you had a lovely Easter.

Best regards,
Holly :o)

blog niedzielny pisze...

chyba musze sobie posadzic taka gipsowke w ogrodzie, pieknie wyglada zasuszona

tanasza pisze...

Cudne!!

PS
czy jeszcze gdzieś można zdobyć wzory na takie celtyckie cudeńka, strona http://papolette.canalblog.com
niestety juz wygasła :(((